U noći između nedelje i ponedeljka održana je 94. dodela Oskara, filmske nagrade koja je prevazišla svoje okvire i postala simbol glamura i prestiža. Iako u poslednjih nekoliko godina brojke vezane za ovaj događaj konstantno opadaju, ceremonija ostaje najgledaniji televizijski prenos koji nema veze sa sportom.

Stvari se jesu značajno promenile, sama nagrada kao da je izgubila svoju relevantnost (a možda je to samo odraz manjeg interesovanja za film, usled hiperprodukcije serijskog programa). Ipak, ona i dalje ostaje značajna, a ceremonija dodele, i sve što nju prati, uspeva da privuče globalnu publiku. Šta možemo da naučimo od Oskara? Kako ova parada visoke mode i poznatih lica može da nam pomogne u oglašavanju našeg brenda?

.

Viralnost.

Rekli smo da su brojke u padu, prošle godine je oboren i negativan rekord kada su televizijski rejtinzi u pitanju, a opet, u prethodnih nekoliko dana imamo osećaj da ljudi samo o Oskarima pričaju. Nažalost, ovoga puta su u centru pažnje iz pogrešnih razloga. Sukob Vil Smita i Kris Roka je postao viralan. Ljudi gledaju snimak iznova i iznova, pretražuju istorijat njihovih odnosa i naravno, prave mimove na ovu temu, a Oskarima publicitet samo raste.

U vreme društvenih mreža, kreiranje sadržaja sa viralnim potencijalom može vašem brendu doneti veliku vidljivost uz mala ulaganja. Dakle, ultimativni cilj je stvoriti kontent o kojem ljudi žele da pričaju i koji žele da podele sa svojim pratiocima. Proverena formula za uspeh u ovom slučaju nažalost ne postoji, što i sami Oskari dokazuju. Tokom godina su različite stvari sa ovog događaja sticale veliku popularnost na društvenim mrežama: čuveni selfi koji je objavila Elen Dedženeres; iskrena reakcija Leonarda Dikaprija u trenutku kada nije osvojio očekivanu nagradu; dodela nagrade pogrešnom filmu tokom ceremonije 2017. godine…

Real Time Marketing

Reagovanje u realnom vremenu se prirodno nadovezuje na viralnost, a događaji koji se uživo prenose na televiziji nam ostavljaju dosta prostora za takav pristup. Važno je pronaći ugao iz kojeg naš brend može da priča o temi koja je u centru pažnje i da na taj način dopre do publike. Primer dobrog Real Time marketinga vezanog za ceremoniju dodele Oskara je serija tvitova od strane NASA-e, svemirske agencije koja je spojila lepo i korisno, iskoristila je publicitet koji imaju filmovi čija se radnja dešava u svemiru, da bi skrenula pažnju na sebe i svoj program.

Rebrending

Ukoliko naš brend ne korespondira sa ciljnom grupom na pravi način, rešenje je rebrending, a pravi primer za to je Leonardo Dikaprio. Iako ga mnogi smatraju za najboljeg glumca svoje generacije, on je dugo čekao na svog Oskara. Bile mu je potrebno ukupno 5 nominacija za 1 nagradu. Razlog za to je činjenica da njegov imidž jednostavno nije odgovarao. On je bio nedodirljiva super zvezda, kul lik koji je glumio iste takve likove. Tek kada je odigrao svoju ulogu u „Povratniku“ došlo je do rebrendinga. Na ekranu se pokazao ranjivim i pristupačnim, a povrh toga je i krenuo u „kampanju“, odradio je seriju intervjua koji su ga postavili u novo, skromno svetlo. Promenio je svoj imidž i postao pogodan za dobijanje nagrade. Isplatilo mu se.

Brend arhetipi

Dobitnici Oskara se utvrđuju tako što 9000 profesionalaca glasa za svoje favorite. Ovo ostavlja prostora producentskim kućama da probaju da utiču na mišljenje glasača. I one to rade, organizuju žurke, zakupljuju mesta za oglašavanje u stručnim časopisima… pokušavaju da prošire narativ iza svog filma. Taj narativ služi da objasni o čemu je film i da pokaže njegov značaj u vremenu u kom nastaje.

Filmovi koji su nominovani za Oskara obično iza sebe imaju velike marketinške kampanje. Te kampanje se u velikoj meri oslanjaju na brend arhetipove, pa većinu nominovanih filmova možemo svrstati u tek nekoliko kategorija. Autsajderi su filmovi koji su čekali dugo godina da budu snimljeni, ovaj arhetip obično uključuje upornost reditelja ili scenariste i čekanje na to da se stvore pravi uslovi za realizaciju. Filmovi koji slave umetnost su takođe jedan od arhetipova: „La La Land“, „Glumac“, „Zvezda je rođena“… „Roma“ Alfonsa Kuarona, predstavnik je trećeg arhetipa, filmova koji su lični, koji na platno donose privatnu, iskrenu i dirljivu priču njihovih autora…

Arhetipovi i marketing idu ruku pod ruku, zahvaljujući njima lakše kreiramo identitet brenda, dajući mu ljudske osobine. Više o brend arhetipovima možete saznati u postu na našoj Instagram stranici.

Brend vrednosti

Oskari su sinonim za glamur, hedonizam i visoku modu. Gotovo da se kombinacije koje će holivudske zvezde doneti na crveni tepih očekuju sa jednakim nestrpljenjem kao i nagrade koje će biti podeljenje. Ipak, to nisu jedine vrednosti za koje se Akademija zalaže. #MeToo pokret, skretanje pažnju na žrtve, borba za jednakost u svim sferama društva…

Važno je da vaš brend ima vrednosti i da kroz njih pokaže stav. To se ne mora nužno odnositi na stvari usko povezane sa vašom nišom, već i na generalne, društveno važne teme. Na ovaj način način ćete pokazati važnu stranu vašeg identiteta, a i istraživanja pokazuju da je generaciji Z brend aktivizam jako bitan.

Šta budućnost nosi?

Oskari imaju tradiciju dugu skoro čitav vek, ali kao što smo već rekli, rejtinzi opadaju u poslednjih nekoliko godina. Drugi pokazatelj da su u problemu je i činjenica da je njihova publika sve starija, po istraživanjima, medijalna starost gledalaca iznosi oko 52 godine. Šta nas očekuje u narednim godinama? Da li će doći do rebrendinga Oskara? Da li će pokušati da se približe mlađoj publici? Da li je ovogodišnji incident samo prvi korak ka tome?